
Participació d’Ecosol a la jornada transfronterera d’Economia Social, Solidària i Inserció Social i Professional
El passat dimecres 17 de maig va tenir lloc a Perpinyà la Jornada Transfronterera d’Economia Social i Solidària (ESS) i inserció social i professional: entre diversitat d’enfocaments i igualtat d’oportunitats.
La llei francesa anomenada Hamon del 2014 (re)defineix, en el seu article 1r, els actors de l’Economia Social i Solidària entre els quals es troben els de la intervenció social i del treball social. A priori, tenen en comú certs valors i pràctiques com la cooperació, la governança democràtica, la innovació social, l’economia circular. Des dels anys 80, la Inserció mitjançant l’Activitat Econòmica (IAE) desenvolupa, a la frontera de l’economia i del desenvolupament local, noves formes d’intervenció social en relació al tema de la inserció.
Aquesta última, actualment interpel·la les solidaritats, les modalitats de consum i la relació amb el medi ambient en un context de mutacions socials (mundialització, liberalització, uberització). L’atur estructural de massa, la pobresa creixent i la precarietat cada vegada més visibles refermen la necessitat d’estructurar itineraris d’inserció duradors pels individus i el col·lectiu. Llavors, com millorar la igualtat d’oportunitats en les pràctiques d’inserció? Quines són les pràctiques inspiradores i innovadores, quins els impactes sobre el viure plegats? La jornada va ser un punt d’encreuament entre les mirades i els coneixements dels actors (professionals, usuaris, estudiants, investigadors) del territori transfronterer en relació a les practiques d’inserció.
La nostra gerent d’Ecosol, Anna Güell va participar a la segona taula rodona donant el nostre punt de vista de com la Inserció mitjançant l’Activitat Econòmica construeix noves formes de viure plegats i de com trobar formules per treballar-ho a a l’espai públic